Herb Gminy Limanowa Oficjalny serwis
Gminy Limanowa

Wycieczka na Łysą i Miejską Górę z Gminnej Biblioteki z Siekierczyny

21.08.2011

Wycieczka jest jednym z najmilszych momentów w życiu młodych czytelników Biblioteki. Przy słonecznej pogodzie naszą 20 osobowa grupa wyjechała busem 18 sierpnia o godz. 10.15 na skraj lasu Miejskiej Góry i rozpoczęła się nasza piesza wyprawa żółtym szlakiem na szczyt Łysej Góry. Po drodze zatrzymaliśmy się przed starym kamieniołomem, z którego brany był kamień na budowę Kościoła w Limanowej.

Mimo stromego i kamienistego podejścia dotarliśmy do ramienia Łysej Góry, gdzie na wysokości 730 m znajduje się tzw. Stary Krzyż. Po krótkim odpoczynku i rozmowach o Łysej Górze wyruszyliśmy dalej szlakiem żółtym na Miejską Górę wznosząca się ponad miastem Limanowa na wys. 716 m n.p.m. Często na swojej drodze spotykaliśmy wędrujących turystów. Największą atrakcją na Miejskiej Górze jest Krzyż Milenijny o wys. 37 m upamiętniający 2000-lecie Chrześcijaństwa.

{multithumb thumb_height=0 thumb_width=150}

Z tarasu widokowego podziwialiśmy piękno panoramy miasta Limanowa oraz malownicze pejzaże Beskidu Wyspowego.
Po dwugodzinnym pobycie wyruszyliśmy z Miejską Drogą Krzyżową.
Podsumowaniem wycieczki była wspólna zabawa dzieci na placu zabaw przy skraju Miejskiej Góry. Pełni miłych wrażeń wróciliśmy na 17.00 do Siekierczyny.

Janina Kwit

{multithumb thumb_height=0 thumb_width=150}

Po dwugodzinnym pobycie wyruszyliśmy z Miejską Drogą Krzyżową.